Halle Salix

Tänkte faktiskt göra ett minnesinlägg med honom här.
 
Ja, som inte alla kanske vet är att min förra ponny fick avlivas i början av sommaren. Jag hann bara äga onom i ynka 7 månader...
Hans namn var Halle Salix.
 
Han var en D-ponny på ca 147 i mankhöjd.
 
Detta året hade jag planerat allt med honom: Ridläger, fälttävlanstävlingar i hela skåne! Och sen såklart allsvenskan i hopping!
 
Men det började inte som planerat. Först fick han en tappsko och blev halt direkt. Vi fick köpa en konstig sorts sko till honom så att han inte hade ont tills vi fick på han en ny sko. Men det var precis så att han blev frisk igen så att jag kunde tävla min första P70 med honom i Tågarp. Det gick super och jag fick en 2a placering av 8 tävlande! 
 
Efter bara någon månad så fick han kolik. Han fick medecin med karenstid så jag missade terrängtävlingen i Dagstorp.
 
Men mellan allt detta hann jag tävla lite hopping och vartenda tävling fick jag placeringar!
 
Men sen, de sista dagarna blev han halt igen efter en dressyrlektion. Det var bara någon vecka kvar till terrängtävlingen i Övedskloster. Vi åkte till veterinären. De tog några röntgenbilder. Det visade sig att han hade spatt i bakbenen och kotledsinflammation i frambenen. Veterinären sa att spatten var så långt gången så att det var ingen idé att behandla. Men han har aldrig haft riktigt jätteont, han har sparat på sig genom åren genom att ta korta steg i trav och galopp. Men för mig så rasade min värld. Skulle min bästa vän dö? Jag gick i väg till Salix som stod i veterinärens spolspilta. Han förstod inte vad som hade hänt. 
 
Någon vecka efter fick han lämna mig och heabacken och världen föralltid....
 
R.I.P Halle Salix 2000-2013
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefina

Saknar han så jävla mycket<3
Men våra hästar är ändån bäst!

2013-09-16 @ 08:26:58
URL: http://josefinaliv.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0