Hej hej!

Hej! Nu äntligen tänker jag börja blogga igen! Denna gången tänker jag göra det seriöst och med mycket text och bilder och om hur jag har det!
 
Min blogg kommer då handla om mig och utvecklingen med min nya ponny Cadeau!
 
Min förra blogg heter http://heastallet.horseworld.se/
 
Blogginfo:
 

Jag kommer mest skriva om mig och min nya ponny Cadeau och om mina andra djur som jag har hemma. Jag kommer även lägga upp lite stalltips och annat smått och gott! Så detta kommer bli som en "allroundblogg" för djurälskare!
 
Skälet till att jag startat bloggen är att jag vill att folk (och jag själv) ska se hur jag och Cadeau utvecklas tilsammans inom hoppning och dressyr och självklart fälttävlan!
 
Om mig:
 
Jag är en hästgalen tjej på 14 år och är född 1/1 1999 i Umeå. Jag bor i Skåne i ett radhus med min mamma. Jag har en egen D-ponny och jag har även 2 hundar av rasen Irish Glen of Imaal terrier, deras namn är Mira och Ethna. Ute i trädgården har jag två kaniner. Den ena har just nu 4 små söta kaninungar. 
 
Jag håller också på med att rida in en av ridskolans B-ponnys.
 
Om Cadeau:
 
Cadeau är min nya ponny som kom till stall Heabacken för en vecka sedan.
Cadeau har en trevlig stam, hans mamma är/var(?) ett fullblod och pappan är en C-ponny som vunnit SM i dressyr, hans farfar har tävlat EM i dressyr. Cadeau är 147,9 cm i mankhöjd. Han är en valack som tävlat upp till lätt A dressyr med sin förra ägare och hoppat 80 cm clear round. Cadeau är brun med svart man och ett vitt bakben och några få vita hår i pannan. 
 
Mål:
 

Mina mål med dessa fyra år jag har planerat att ha bloggen är då att:
 
  • Ska ha tävlat SM i antingen dressyr, fälttävlan (stil) eller hopping.
  • Tävlat Lätt A dressyr 
  • Ska ha hoppat en lätt B felfritt innan 2015
  • Blogga minst varannan dag!
 
Ps. Kommer ha lite update om mina stallkompisar i stallet och om de har det på tävlingar osv!
                                                        
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0