Min dag!

Det börjar med att jag vaknar av att hela rummet lyses upp av blixtar i ett träd precis utan för huset. Och så har det varit hela dagen nu...
 

 

Mitt på dagen var det ett litet uppehåll och jag vågade ändå inte cykla till stallet. Tack och lov finns det vänner. Liv (Dinos ägare) och hennes mamma var supersnälla och kunde köra mig till stallet. Cadeau och Amadeus skulle få skor kl 14.00. Jag sprang ut i regnet för att hämta Amadeus, men såklart ville han inte bli fångad. Det var ingen idé att jaga en D-ponny med långa snabba ben genom en hage med 40 cm djupt vatten. Jag fick ge upp och gå för att hämta Cadeau, i hans hage var det ännu djupare översvämning!!!

När väl hovslagaren hade kommit så var Cadeau stressad och nervös. Hovis var INTE på humör. Så det tog tid innan Cadeau lugnade ner sig när hovis klampade in i stallet. Efter ett tag så var alla nya skor på plats!!!
 
 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0