Min dag!

Ja dagen gick inte som planerat...
 
Jag hade bestämt tid med Ann-Louise (ridlärare) om privatlektion (hopping) klockan 16.00. Jag hade verkligen längtat hela veckan på denna träning. Men det blev inte som jag hade tänkt. Cadeau älskade verkligen att hoppa och när vi skulle komma in på en studs så fick han sina stora "fullblodssteg" han blev bara piggare och piggare och starkare och starkare. Han drog upp huvudet och kommer in mot hindret för spänt. Ann-Louise hämtade ett par gramantyglar. Jag är inte ett stort fan av hjälptyglar och sånt, men idag hade jag inget val. Men jag ska köpa en martingal till honom. Men graman kommer jag nog aldrig använda igen. Men när jag väl kom rätt in mot hindret så hoppade han 50 cm över!!!
Efter träningen så var Cadeau så stressad av regnet och vinden. Han sto i boxen och ville ut! När jag skulle öppna boxdörren stormar han ut över mig och trampar på mig när jag trillat ner i leran. 
 
Efter det så blev jag såklart lite rädd för honom och jag hämtade Monthy Robertsgrimman som är lite starkare och hjälper ponnyn att lyda. Efter det gick allt mycket bättre!!!
 
Foto: Thea www.thheapersson.blogg.se
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Liv

Vad fina bilder:)

2013-08-14 @ 10:01:30
URL: http://Llivan100.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0