Superglad idag!

Som rubriken lyder!
Idag är jag jätteglad! Cadeau är frisk i ryggen!
 
Min dag:
 

Det hela börjar med att jag får 10000000000 samtal på min mobil av folk som vill köpa kaninungar. Men det är bara en unge kvar och den vill ingen ha. På eftermiddagen cyklade jag till stallet för att titta till Cadeau. Jag longerade honom för att se hur han rörde på sig och jag masserade ryggen. Inga reaktioner alls! Jag blev superglad! Jag ringde mamma och frågade för att vara helt säker. Så jag bestämde mig för att ta en lugn runda ute på fälten. När jag tog på sadeln så var det inga reaktioner på ryggen. Jag följde med Matilda, Fanny, Tyra och Evelina på fälten. Cadeau var superpigg, och där jag tänkte skritta ville han galoppera. 
 
Efter uteritten ville jag bara mjuka upp Cadeau lite och travade honom lite på mittvolten i padocken med innåtställd nacke.
 
I stallet ringde det också massa kaninköpare och det var väldigt svårt att komma ihåg alla som ringt och vilken kanin de ville ha. 
 
Väl hemma så såldes 2 kaninungar.
 
Och som alltid ger jag Cadeau en vitaminkaka som han äääälskar! Och jag tycker att dessa "kakorna" är det bästa som finns till en häst! De är supersmarta! Man ger som ca ½ kaka om dagen så har de fått alla vitaminer/mineraler de behöver för en dag!
 
 
 
Här är en bild på kakorna jag ger honom varje dag! Rekomenderar dem starkt! (inte så dyra heller).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0